dinsdag 10 januari 2012

Periode 1 - Beeld en Concept

Gevoelig
Centraal stond het onderzoek, en hoe je dit kan vertalen naar je persoonlijke belevingswereld in een serie werkstukken. Toeval en associatie en het beeldend proces waren daarin erg belangrijk. Ik heb geleerd dat je om iets te leren je moet oefenen en overnieuw beginnen, het goede nieuws was dat mislukken eigenlijk niet kan. 
Na een brainstorm over de dingen die mij raken of indruk op mij maken, kon ik al snel concluderen dat ik een gevoelig persoon ben op verschillende gebieden. Het onderwerp "gevoelig" koos ik dan ook, en daarmee liet ik me leiden door de gehele periode.

   
  










Omdat ik meer neeg naar het weergeven en verbeelden van de negatieve aspecten van de gevoeligheid leek het me goed hier een nieuwe stap te maken naar het wegdrijven van die negativiteit en de positiviteit te laten tonen door een serie beelden.


Stopmotion (boekje); negatief naar positief


Een combinatie van een aantal voorgaande foto's en nieuwe, zorgde voor het ontstaan van een lichaam die mijn onderwerp tot de verbeelding laat spreken.





Gevoelig; negatief naar positief





  






Ik heb geprobeerd om niet steeds terug te vallen op clichés, dit lukte me niet altijd. Door feedback van de docent heb ik wel meer inzicht gekregen op wat wel of niet vanzelfsprekend is, en om hier meer betekenis aan toe te brengen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten