dinsdag 10 januari 2012

Periode 1 - Serieel Beeld

De wandeling
Voor de lessen Serieel Beeld maakte je voor de eerste reeks een wandeling van 12 minuten. Daarbij moest je je zintuigen activeren en zoveel mogelijk van de omgeving zorgvuldig in je op nemen. Je moest je bewust worden hòe je kijkt en waar je eigenlijk op let. Tijdens de wandeling heb ik foto's gemaakt en deze teruggebracht tot zes die zo mijn ervaringen het beste weergaven.


   




Daarna ging je kopieën maken van de foto's en deze verknippen en plakken om er zo nieuwe beelden mee te creëren. Je kon gebruik maken van overdrijving, herhaling, tegenstellingen, restvorm, in- en uitzoomen etc. Ik had er in het begin een beetje moeite mee om het er niet te gemaakt uit te laten zien. Dit heb ik aangepakt door minder te denken en meer te gaan doen en ontdekken.



Dit is mijn eindbeeld van de eerste reeks die het verloop van een beweging laat zien. Dit beeld geeft weer wat mij het meeste opviel tijdens mijn wandeling, een constante zachte ruis van de wind die langs de bomen waait.



Ik heb ook kort samengewerkt met een viertal klasgenoten. Hierbij was het de bedoeling een droom uit te werken in een reeks beelden. De samenwerking verliep vlekkeloos. We deelden het werk uit en keken naar ieders specialiteiten in vormgeving.





De tweede wandeling maakte je op hetzelfde traject op een tegengesteld moment dan bij de eerste reeks. Dit werd gedaan zodat je een ander inzicht en gevoel zou krijgen om zo andere beelden te maken.






Ik miste tijdens mijn wandeling het gevoel van samen zijn, de warmte die ons gezin uitstraalt. Hierbij ging ik op zoek naar beelden, en maakte een collage die mij nieuwe ideeën omhoog bracht.



Mijn tweede eindreeks moet het gevoel verbeelden dat ik heb wanneer ik en ons gezin samen zijn.
Tijdens deze periode ben ik steeds meer minder cliché gaan werken, dit moet ik zeker door gaan zetten in de volgende periode. Ook wil ik video's en eventueel animaties gaan maken om zo de studierichting animatie te kunnen verantwoorden.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten