dinsdag 10 januari 2012

Periode 1 - 3D-Beeldonderzoek

Deconstructie/Reconstructie
Deze periode zijn we begonnen met werken vanuit bestaande voorwerpen. Je koos 3 objecten die je er interessant uit vond zien qua vorm, en voor niet qua functie. Deze deconstrueerde je, zodat je er vervolgens weer een nieuw object van kon gaan maken. Het aanpassen van posities en veranderingen van vorm heeft mij wel een nieuwe manier van kijken aangereikt.
De eerste 4 weken was ik te gericht om een bepaald doel te stellen aan het nieuwe object, deze was te bedacht. Dit ben ik daarna los gaan laten en ben gaan experimenteren met vormen, materialen en positionering.





Beweging en balans waren voor mij de uitgangspunten om wat nieuws te creĆ«ren. Interesse om diepte te geven in vorm bracht mij tot het ontstaan van de volgende objecten. 
De docent vond dat ik de laatste paar weken een grote groei heb doorgemaakt, en dat ik dat vooral door moet gaan zetten in de volgende periode.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten