maandag 26 maart 2012

Periode 3 - Serieel Beeld

Communicatie/netwerk op locatie

Communicatie is een breed begrip, evenals netwerken. Wat verstaan we eronder en wat valt allemaal onder? En hebben de nieuwe media van tegenwoordig onze manier van kijken en communiceren veranderd?
Om dat te bepalen zijn we in groepjes gaan brainstormen. Daar kwamen vele interessante discussies uit voort.
Er werd vastgesteld dat algemene communicatie: een zender, middel, actie/boodschap en een ontvanger heeft. Het is een uitwisseling en/of vervorming van informatie. Een netwerk in het algemeen is: een groep (selectie) mensen die onderling met elkaar communiceren.
Van daaruit kregen we de opdracht om naar een bepaalde locatie te gaan waar je niet vaak (of nooit) naartoe gaat. Daar zijnde ging je observeren, noteren, tekenen van hetgeen dat je opvalt of welke gevoelens en associaties het bij je oproept. Mijn locatie was de wijnavond van mijn vriend en zijn vrienden.


                     Samenwerkingsopdracht binnen school; onderwerp bekend/onbekend


                                                          Schetsen situatie van de locatie

                                                          Eerste schetsmatige storyboard




In de eerste 3 weken was ik nog teveel bezig met de avond zelf, ik was teveel bezig op de waarneming. Ik kwam tot het besef dat ik meer moest gaan associƫren.




                                                                   Een aantal associaties


                                         Storyboard met aanpassingen; gebruik associaties

                                                Storyboard naar aanleiding van kleidecor


Het aangepaste storyboard was nog te braaf. Door het maken van een decor van klei, van mijn gevoelens die avond, en deze op verschillende manieren te fotograferen, kreeg ik meer inzicht in nieuwe mogelijkheden.


                                              Selectie van beste verbeeldende associaties


                                                            Overzicht van werk periode 3


Na het maken van een selectie van mijn beste verbeeldende associaties ben ik een (moving) storyboard gaan maken in TVPaint. Daarbij lettende op kadrering, verhaal, spanningsopbouw en het gebruik van geluid.
 

                                                                   Moving storyboard


In het vervolg zou ik kunnen kijken wat andere soorten achtergronden/materialen mijn verhaal nog meer gevoel mee kunnen geven. Nu is het een nog statische tekenstijl. Ook moet ik gaan kijken of andere geluidseffecten meer tot de verbeelding kunnen spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten