donderdag 7 juni 2012

Aanmelding

Selectieassessment

Deze dag staat nog goed in mijn geheugen gegrift. Bij aankomst op het St. Joost in 's-Hertogenbosch begon het allemaal een beetje te kriebelen van binnen. Die spanning bouwde zich langzaam op en bleef aanwezig gedurende de hele dag. Je laat het beste van jezelf zien, en ontmoet daarnaast allemaal nieuwe mensen die hetzelfde doel voor ogen hebben; een plek bemachtigen op de academie.
De sfeer op het begin van de dag zat er al goed in. Je maakt korte praatjes met de anderen, en leert ze een beetje kennen. Ik vond het erg prettig te babellen met mijn tafelgroepje terwijl we aan de opdrachten werkten.

De eerst opdracht hield in: het maken van een 3D object met thema '7 dagen en 7 nachten'.
Ik heb gebruik gemaakt van een aantal materialen die beschikbaar waren, zoals; papier, karton en wascokrijtjes. Ik had misschien teveel tijd gestoken in het in elkaar zetten van de doosjes aan boven en onderkant, waardoor ik een beetje in tijdnood kwam.
De tweede opdracht hield in: het maken van minimaal 1 en maximaal 3 freecards met het thema 'Insomnia' (slapeloosheid).
Daarbij kregen we op maat gemaakte blaadjes van dik papier. Potlood, fineliner en wasco krijtjes had ik gebruikt als tekenmateriaal.
Op het einde van de dag had ik nog een kort gesprek met een assessor. Ik reflecteerde de thuisopdracht en het geselecteerde werk dat ik gemaakt had op mijn vorige opleiding. De assessor liet niet veel merken, hier en daar kniktte hij en lachtte hij een beetje, ik kon daar niet veel uit opmaken.

Over het algemeen had ik wel een positief gevoel over mijn selectieassessment.
Een paar weken later kreeg ik het eindrapport thuis; ik was aangenomen! Ik was dolblij! St. Joost was mijn eerste (en enige) studiekeuze. "Je beschikt over een ruim voldoende beeldend vermogen om te kunnen starten met de opleiding. Je keuze voor animatie wordt goed onderbouwd door het werk dat je toont in je portfolio."
Een sterk punt van mij was Logistiek en Organisatie; "procesbeheersing goed"
Een minder sterk punt van mij was Creativiteit, Beeldend vermogen, Eigenzinnigheid; "Toont sterke animatiefilmpjes, maar is ook wel wat eenzijdig ontwikkeld. Bij praktijkopdracht valt je 3d werk positief op."

De uitslag van het assessment was een goede leidraad en motivatie om met een frisse start te beginnen aan een druk maar leuk propedeusejaar!



                                                3D object zandloper - '7 dagen 7 nachten'


2 freecards - 'Insomnia' (slapeloosheid)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten